Is uw gemeente ouderenproof

Is uw gemeente ouderenproof?

Een vraag die, ondanks dat het rapport ‘Waalwijk Ouderenproof?’ in 2005 uitkwam, nog steeds actueel is. Wij waren dan ook bijzonder enthousiast, toen de vraag in het bestuur van Stichting Senioren Waalwijk aan de orde kwam om dit rapport te evalueren, te updaten en er met de ogen en kennis van 2010 opnieuw naar te kijken. Stichting Senioren fungeerde als ‘waakhond’ om er voor te zorgen dat er echt iets met de aanbevelingen uit het rapport ‘Waalwijk Ouderenproof?’ gedaan zouden worden. Het is goed je eigen prestaties en die van anderen steeds tegen het licht te houden. Wat is er allemaal goed of minder goed gegaan? Wat is er inmiddels uitgevoerd? Wat dient er nog gerealiseerd te worden? Wat moet anders, beter? Wat voor nieuwe wensen willen de ouderen van de gemeente Waalwijk en van andere betrokken instanties?
Vragen waar dit nieuwe rapport een antwoord op geeft. Opnieuw werden een stuurgroep en werkgroepen ingesteld om op allerlei gebied de wensen van onze ouderen boven tafel te krijgen. In deze werkgroepen zitten ouderen uit de gemeente Waalwijk. Het is dan ook een rapport wat voor en door hen zelf gemaakt is.
Wij hebben er alle vertrouwen in dat deze update/evaluatie van ‘Waalwijk Ouderenproof?’ er voor kan zorgen dat het voor onze ouderen nog beter toeven wordt in onze gemeente. Wij roepen gemeente en de diverse betrokken partijen op om samen met ons een succesvolle uitvoering aan dit rapport te geven.

Namens Bestuur Stichting Senioren Waalwijk
Jan van Baardwijk, voorzitter