MantelzorgCafé 23 februari

Dit keer op donderdagmiddag 23 februari a.s. zijn Mantelzorgers weer van harte welkom in het Parkpaviljoen aan de Grotestraat 154A in Waalwijk, van 14.00 tot 17.00 met uitloop tot 18.00 uur! Het MantelzorgCafé is bedoeld om mantelzorgers de aandacht te geven die zij verdienen. Aandacht, door te luisteren naar hun verhalen, hun behoeften en hun tips. Uitwisselen van  ervaringen met andere mantelzorgers. Het biedt hen, tevens, op informele wijze een kans om even te ontspannen.

Het thema van deze middag is: Informatie over de Wij(k)diensten door Contourdetwern.

De Wij(k)diensten helpen u bij vragen over wonen, werken, omgaan met geld, opvoeden, het onderhouden van sociale contacten en het zinvol besteden van vrije tijd.
Ook hulp bij het invullen van formulieren of het aanvragen van toeslagen.
Tijdens het MantelzorgCafé maken zij uw vraag zo scherp mogelijk en gaan helpen bij het oplossen ervan. Ligt uw vraag in de privésfeer dan kan dat onder vier ogen of doorverwijzing  voor huisbezoek, en kunt u uw vraag verduidelijken tijdens een (keukentafel)-gesprek.

Uiteraard bieden we ook nu weer de mogelijkheid om persoonlijke meningen, visies, aanbevelingen en opmerkingen te melden aan een van de deskundigen die aanwezig zijn of het te noteren op de flap-over.

Bij binnenkomst worden de bezoekers ontvangen met een kopje koffie of thee.
Het MantelzorgCafé is een initiatief vanuit de werkgroep Welzijn, Dienstverlening en Zorg van de Stichting Senioren Waalwijk. Dat betekent overigens niet dat het alleen gericht is op de senioren. We zien ook graag jonge mantelzorgers om ook te kunnen luisteren naar hun ervaringen, daarom dit keer niet op woensdagmiddag als de schoolkinderen thuiskomen maar op donderdagmiddag samen met de Wijkdienst.

Parkeren kan bij de ingang van het Wandelpark aan de Grotestraat (betaald tot 18.00 uur) , in de Kerkstraat en in de van Brederodelaan (beide gratis).
Meer informatie is te vinden op www.stichtingseniorenwaalwijk.nl.

U bent van harte Welkom!